BINECUVANTAREA DOMNULUI SA FIE PESTE NOI TOTI...SI RUGACIUNILE TUTUROR SFINTILOR SA NE AJUTE...
Bucuria mea, cunoastem din Biblie ca la Infricosata Judecata, Mantuitorul Hristos ne va spune: “...bolnav am fost si M-ati cercetat...” (Matei 25:36).
Asadar, avand aceasta datorie morala in fata lui Dumnezeu, si mergand in vizita la cei bolnavi din spital, le-am oferit ca un “dar de suflet”, cate un Indreptar de spovedanie si cate-o Carte de rugaciuni, binecuvantandu-i si urandu-le multa sanatate.
Intr-un salon o crestin ortodoxa, mi-a relatat indignata:
“Parinte, sunt foarte suparata! La noi a venit un preot care a stricat randuiala!” “Care randuiala, doamna?” “Pai, preotul care a fost pana acum, ne punea sa ne spunem pacatele in gand, apoi ne da dezlegare si ne impartasea.
Preotul cel nou ne spune ca trebuie SA MARTURISIM PACATELE, sa i le spunem sub epitrahil”.
Daaa? Si dezlegarea de pacate v-a dat-o in gand sau cu voce tare?” “A zis cu voce tare!”
“Dar, cand v-a botezat copiii, a zis in gand: Se boteaza robul lui Dumnezeu...? “A zis cu voce tare!”
Si cand v-a cununat religios a zis in gand: Se cununa...”? Nu, tot cu glas tare a zis!
“Vedeti, doamna?
Pacatele trebuie marturisite cu glas, sub epitrahil, asa incat sa le auda doar parintele duhovnic. In caz contrar, pacatele raman neiertate pe sufletul celui care ar vrea sa se spovedeasca, dar se incarca cu ele si preotul care da dezlegare DE TOATE PACATELE, fara sa le auda. In felul acesta, NU SE MANTUIESTE NICI CEL CARE SPOVEDESTE (preotul), NICI CEL CARE SE SPOVEDESTE (penitentul).
La fel de grav pentru mantuirea crestinilor ortodocsi este si atunci cand sunt spovediti IN GRUP.
Spovedania este particulara si are un caracter secret. Este foarte clar ca, in grup, oamenilor le este jena, le este rusine, sa-si spuna pacatele de fata cu toti, sa le auda toata lumea.
Iata ce scrie in Biblie: “Marturisiti-va deci, unul altuia pacatele” (Iacov 5:16).
Asadar, nu scrie: Spuneti in gand pacatele, ci, marturisiti-va (adica, spuneti-le prin cuvant).
Crestinul ortodox trebuie sa-si marturiseasca pacatele prin viu grai unui preot duhovnic. “Unul altuia”, inseamna ca si preotul acela la randul sau, trebuie sa se spovedeasca la alt preot pentru pacatele sale.
Cine are minte sa ia aminte!
Preot Ioan .
Asadar, avand aceasta datorie morala in fata lui Dumnezeu, si mergand in vizita la cei bolnavi din spital, le-am oferit ca un “dar de suflet”, cate un Indreptar de spovedanie si cate-o Carte de rugaciuni, binecuvantandu-i si urandu-le multa sanatate.
Intr-un salon o crestin ortodoxa, mi-a relatat indignata:
“Parinte, sunt foarte suparata! La noi a venit un preot care a stricat randuiala!” “Care randuiala, doamna?” “Pai, preotul care a fost pana acum, ne punea sa ne spunem pacatele in gand, apoi ne da dezlegare si ne impartasea.
Preotul cel nou ne spune ca trebuie SA MARTURISIM PACATELE, sa i le spunem sub epitrahil”.
Daaa? Si dezlegarea de pacate v-a dat-o in gand sau cu voce tare?” “A zis cu voce tare!”
“Dar, cand v-a botezat copiii, a zis in gand: Se boteaza robul lui Dumnezeu...? “A zis cu voce tare!”
Si cand v-a cununat religios a zis in gand: Se cununa...”? Nu, tot cu glas tare a zis!
“Vedeti, doamna?
Pacatele trebuie marturisite cu glas, sub epitrahil, asa incat sa le auda doar parintele duhovnic. In caz contrar, pacatele raman neiertate pe sufletul celui care ar vrea sa se spovedeasca, dar se incarca cu ele si preotul care da dezlegare DE TOATE PACATELE, fara sa le auda. In felul acesta, NU SE MANTUIESTE NICI CEL CARE SPOVEDESTE (preotul), NICI CEL CARE SE SPOVEDESTE (penitentul).
La fel de grav pentru mantuirea crestinilor ortodocsi este si atunci cand sunt spovediti IN GRUP.
Spovedania este particulara si are un caracter secret. Este foarte clar ca, in grup, oamenilor le este jena, le este rusine, sa-si spuna pacatele de fata cu toti, sa le auda toata lumea.
Iata ce scrie in Biblie: “Marturisiti-va deci, unul altuia pacatele” (Iacov 5:16).
Asadar, nu scrie: Spuneti in gand pacatele, ci, marturisiti-va (adica, spuneti-le prin cuvant).
Crestinul ortodox trebuie sa-si marturiseasca pacatele prin viu grai unui preot duhovnic. “Unul altuia”, inseamna ca si preotul acela la randul sau, trebuie sa se spovedeasca la alt preot pentru pacatele sale.
Cine are minte sa ia aminte!
Preot Ioan .
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu